Voi että oon ehtiny mahottomasti tänään! Ja juu, tunnen olevani tosi hyvä avovaimo. Aamulla tiskasin kauheen läjän tiskejä. Sen jälkeen tein pätkis-juustokakun, joka nyt odottaa jääkaapissa hyytymistä ja syöjiään. Sitten kattelin vähän tuohon mediaesseeseen aineksia ja nyt oon jo alottanu sitä. Laitoin pyykkikoneen pyörimään. Ärsytti vaan, ku unohin yhen sukkaparin koneen ulkopuolelle. Sitten tiskasin toiseen kertaan ja vähän siistin kämppää. Pedattu peti vaikuttaa muuten tosi paljon kämpän siisteyteen. Nyt oon kirjottamassa esseetä taas. Tai siis blogiahan mie tässä just kirjotan, mutta niin. Esseetä tämän jälkeen.

Kohta pitäs alkaa värkkäämään ruokaaki - broileria ja riisiä. Soitin äskön Akille ja soli siivoamassa konettaan (siis sorvia) ja lähtemässä just töistä kottiin. Kultarakas tullee ihan just <3 Oikeesti. Mullon siis järjettömän hyvä olo just nyt, ku oon saanu vaikka mitä aikaseksi! Pitää vaan ottaa itteensä niskasta kii ja alottaa! Ja vaikka vihaanki tiskaamista, niin kyllä on paljon mukavampaa, ku keittiö kiiltää eikä oo haisevia tiskejä heti nokan eessä. Kiva olla muutenki, ku kämppä on siisti, eikä pölypalleroita lennä siellä sun täällä. Mulla vaan pistää silmään, ku eteisessä on Ikean jättikassi täynnä puhtaita lakanoita enkä saa mahutettua niitä mihinkään kaappiin. Kiitos anopille, ku se vissiin luulee, ettei meillä oo ollenkaan petivaatteita.

Käytiin eilen sielä anoppilassa. Anoppi tietenki heti huomas Akin rikkinäiset sukat ja alko jäkättään. "Sulla on rikkinäiset sukat jalassa? Eikö sulla oo ehjiä sukkia ollenkaan?" "On, mutta ei ollu puhtaita sukkia just sillon.." "Mitä?? Eikö sulla oo puhtaita sukkia! Ettäkö te (siis Miia) pese koskaan pyykkiä? Mitä?" "Pestään, joka viikonloppu..?" "Mitä?? VAIN joka viikonloppu? Minä pesen kuule pyykkiä joka päivä!" "Ei sitä nyt yhen sukkaparin takia kannata alkaa pyykkiä peseen.." "Pöh, minä pesen pyykkiä joka päivä..!" Jnejne. Anoppi on sen ikäluokan naisia, että se alistuu siihen, että naiset tekee kaikki kotihommat ja miehet vaan makoilee. Toisaalta son kyllä opettanu Akinki semmoseksi, että naiset tekee kotihommat ja miehet tekee työn.