Eilisen vaatekaapin siivouksen jäljiltä huomasin erään asian. Mulla on aivan sikapaljon vaatteita, joita en oo koskaan käyttäny. Semmosia heräteostoksia, jotka ei ookkaan sitte sopinu yhteen minkään muun vaatteen kanssa tai sopinu ees niin hyvin päälle, ku kaupassa oli näyttäny. Kaapista löyty esimerkiksi kahet farkut. Toiset oli aivan liian isot pillifarkut, jotka olin ostanu "yhet farkut 39e, kahet farkut 50e" -alennuksesta. Toiset farkut taas oli näyttäny kaupassa hyviltä, mutta kotona ku olin kokeillu uuestaan, niin hyi kauhistus! Sitte löyty semmonen ruma hopea bolero, jota en oo käyttäny koskaan! Sovittanu oon sitä monenki eri vaatteen kans ja todennu aina, ettei se vaan sovi minkään kans!

Kaapin kätköistä löyty myös semmosia vaatteita, jotka on mulle aivan liian pieniä ja joita oon säilyttäny, ku en oo raaskinu laittaa poiskaan. Ja sitte kauheesti paitoja, jotka on kutistunu pesun tai oman paisumisen takia. Kokeilin pari päivää sitte yhtä lempparipaidoistani ja totesin harmikseni, että oon paisunu! Vyötärö taas jotenki ihmeessä päässy levenemään..
Hitsin jouluherkut ja ne grilliruuat! Siltä seisomalta lupasin itelleni, että piän karkki- ja grilliruokalakon. Ei tästä tuu mittään, ku koko ajan tuntuu, että kaikki omat vaatteet vaan pienenee pienenemistään. Miksen vois pysyä aina samankokosena? Ja miksi oon niin kauheena makean perään? Miksen tykkää harrastaa liikuntaa? Ois vaan mukavaa, jos ois hyvä aineenvaihdunta, hyvät geenit ja liikunnallinen. Hmph. Eikä yhtään helpottanu, ku isosisko tuli ja kokeili samaa paitaa. Paita oli muuten sopivat, mutta tissien kohalta liian pieni. Miks mullon niin leveä lantio ja pienet puskurit! Ärr.

Huomasin senki, että kaapista löyty monta kirppishankintaa, joita en oo pitkään aikaan käyttäny saati nähnykkään. Esimerkiksi yks v.punanen biletoppi, joka oli pakko saada kirppikseltä, joka nyt on niin etovan näkönen. Tai yks järkyttävä liian pieni paita, joka kaiken lisäks näkyy läpi. Mitä mun päässä on oikeen liikkunu!?

Seuraavan kerran oon menossa shoppaileen huomenna, ku äiskä ja pikkusisko tulee käymään. Päätin tehdä ostoslistan. Vähän niinku ruokaostoksille mentäessä, mutta nyt vaan ostan vaatteita. Pakko tehä jonkumoinen suunnitelma, ettei tuu ostettua mitään turhaa. Oon kattelu vähän jo H&M:n ja Elloksen sivuilta jotain kivaa vaatetta. Voisin tehä uuen postauksen hetikohta tuosta vaateostoslistasta. Lupaan myös sen, että kun sovitan vaatteita, niin oon niin kauan pukukopissa, että oon aivan sataprosenttisen varma, että kyseinen vaate sopii mun päälle.

Mutta seuraavaksi se vaateostoslista.

....

Empä jaksanukkaan tehä uutta postausta.
Vaateostoslista:
- neuletakki (musta mieluiten)
- huppari tai joku muu paita
- farkut/housut
- bilepaita
- tavallisia t-paitoja.