Tossa nukuin päikkäreitä, minipäikkäreitä tälläkertaa. Heräsin siihen ku joku soitti mulle. En kummiskaan jaksanu avata silmiä. Oli sinnikäs soittaja. Minuutin päästä soitti uuestaan. Sain kännyn käteeni, ihan outo numero soittaa. Melkein ehin vastaamaan, mutta se taas oli ihan hätänen puhelu. Kummatki soitot tuli samasta numerosta. Laitoin sitte Findiin. Vastaus: Jeesiönrannan koulun terveydenhuolto... ÖÖÖ? Jeesiönrannan koulu on Sodankylässä. Tuo samainen terv.huolto hoitaapi vissiin sodiksen lukion hommatki, ku ovat samassa pihapiirissä. Mutta. Oon viimeks ollu lukiossa about puoltoista vuotta sitte.

Kysymys kuuluu: Mitä hemmetin asiaa niillä mulle ois voinu olla?
Omat arvaukset:
1. Äitille on sattunu jotain. Son koulun keittäjänä.
2. Pikkusiskolle on sattunu jotain. Son lukiossa.
3. Niillä oli jotain asiaa iskälle. Son kyläkoulun rehtori/opettaja ja mun känny on sen nimissä.

Ja kaikki nuista kolmesta vaihtoehosta tuntuu joteskii epätodennäkösiltä ja Miian pienen mielen tuotoksilta :D Tai sitte ne muistelee vanhoja ja kyselee, koskas se Miia on tulossa terkkarille ku ei oo pitkään aikaan käyny. Tai sitte non löytäny jtn vanhoja verikokeitten tuloksia.... Mielikuvitus, jee.

Hitsi, ois pitäny vastata!

Heh. On muuten kiva aina, ku kaikki iskän kolleeeekat ja muut sellaset soittelee aina mun kännyyn. "Oisko Jussi paikalla?" "Eioo!" "No, missähän se mahtaa olla?" "No, en tiiä, ku ei asuta samassa paikassa." "Onkos sulla hänen numeroa?" "On, mutta en muista ulkoa.." "Ok, kiitos näkemiin."

Ja sitte kerran ku mamma oli hakenu lomaa kesän lopulla ku olivat lähteneet isän kans patikoimaan, mutta se asia ei ollu vielä kantautunu sen työpaikalle asti. Tai jottain. Työpaikalta sitte päättivät soittaa mulle(?). "Miia!" "Piip paikasta päivää!" "öö, hei.." "Oiskohan sulla äiti kotona?" "Öö, ei asuta samassa paikassa.." "No kun me ei saada äitiäs kiinni ja sen pitäs olla töissä. Missäs se mahtaa olla?" "Ööö.. Se taitaapi olla just nyt patikoimassa tuola pohjosessa.." "Aijaahas! Kiitos näkemiin." Tuutuutuut.

Mutta mie ihmettelen miksi ne mulle soitti ja mistä soli mun puh.numeron saanu. Vai luulivatkohan taasen, että soittavat iskälle. Vähänkö oli hassua sanoa, että mamma on patikoimassa, ku ne luulivat että sen pittää olla töissä. Tuli vähän tenkkapoo.

Höpinät sikseen! Alan väkertään esseetä.